You are here: Home / trendy / Svadobné trendy 2012: Aká bude svadba v roku 2012
Svadobné trendy 2012: Aká bude svadba v roku 2012

Svadobné trendy 2012: Aká bude svadba v roku 2012

Tiež máte niekedy pocit, že rôzne zdroje rovná sa rôzne trendy? Jeden tvrdí, že tento rok je trendy ružová, druhý čierna a tretí, že IN je žltá. Takéto tvrdenia sú úplne bežné. Sú výsledkom osobných preferencií a čo si budeme nahovárať, každému sa páči niečo iné. Tak aká je pravda? Aké sú súčasné svadobné trendy? Túto tému  som rozdelila do viacerých článkov: zvlášť riešim trendy a svadobné šaty, zvlášť účesy, kytice. Zvlášť píšem aj o trendoch, ktoré sú podľa mňa trochu mimo, ale zároveň sú veľmi inšpirujúce. Plus tento článok, ktorý, všetky tie trendy tak nejak zastrešuje a objasňuje.

Koľko bude stáť tohtoročná svadba?

V minulosti bývali svadby veľké a honosné. Na svadbách sa nešetrilo, či už išlo o veľkolepú mestskú svadbu, alebo vidiecku veselicu. Po roku 2008 tento trend ustal a ľudia začali byť viac sociálne uvedomelí, čo sa prenieslo aj do charakteru svadieb. Niektoré trendy zo začiatku tohto roku síce naznačovali koniec triezvym svadbám a postupný návrat k väčšiemu utrácaniu. Ja si však myslím, nie, som si úplne istá, že to bolo skôr zbožné prianie svadobných agentúr, než skutočnosť. Stále sa pozeráme na svadbu, ktorú plánujeme, cez peniaze. A na tom predsa nie je nič zlé.

Nový svadobný trend: čo si smiem dovoliť vs. čo si nemusím dopriať

Nielen, že na tom nie je nič zlé. Je správne, keď vieme rozumne odhadnúť nielen čo si môžeme dovoliť, ale aj to, čo by sme si nemuseli dopriať, aj keď na to máme. Veď aký význam má pozývať 350 až 500 hostí? Nepostačí 50 až 100 svadobčanov? Naozaj tam chcete mať celú dedinu? Všetky tetky z tretieho kolena, ktoré ste za celý život videli asi tak tri krát? Z toho na dvoch pohreboch?

Časy sa zmenili. Svadba, tak ako ju poznáme za posledných 50 rokov, bola o tom čo CHCEM, či už ako nevesta, ženích, alebo ženíchova mama. Zamyslite sa, a skúste byť trošičku zodpovednejší. Skúste nahradiť všetko to CHCEM, tým, čo má zmysel. Tu nejde len o šetrenie peňazí, ale aj o šetrenie životného prostredia. Štýl go green, či eco, alebo akokoľvek inak si pomenujete váš vlastný svadobný „program sociálnej zodpovednosti“ (social responsible program) pramení z vašej vlastnej potreby zlepšovať kvalitu prostredia v ktorom žijeme a v ktorom budú žiť naše deti.

A ak vaša svadba má zmysel, neplytvajte ani peniazmi ani ekologickými zdrojmi, skrátka pozvite len tých najbližších, urobte si sami pozvánky z recyklovateľného papiera a podobne. Fantázii sa medze nekladú. Kreativita má všade dvere otvorené. Hostí oveľa viac ohromíte a príjemne prekvapíte vašou vlastnou tvorivosťou než bezuzdným utrácaním. Samozrejme, nie všetky nevesty sú ochodné ísť do úplne „ekologickej“ svadby, čo je prirodzené, ale pokúste sa aspoň o malý ústupok voči prírode, ok? Pozrite si aj článok uletené svadobné trendy, kde nájdete veľa inšpirácie na originálne vlastné svadobné oznámenia či svadobnú dekoráciu.

Go green vôbec neznamená, že svadobná výzdoba musí byť za každú cenu zelená, že torta, aj kytica musí byť do zelena. Nemusí, ak nechcete, hoci, nevyzerá to zle, čo vy na to?

Rok 2012 preberá “niečo staré”

Vintage: to je nostalgia, spomienky, kvety, jar, šaty a klobúčiky, záhrada a hojdačky, staromódne vidiecke domčeky a drevené lavičky, slnko a bylinky v terakote, klavír, čaj a koláčiky, staré knihy a starý porcelán, skrátka staré časy z toho najromantickejšieho uhlu pohľadu. Ale nemýľte si vintage štýl s retro štýlom. Retro, to nie je len niečo “staré”, retro na rozdiel od vintage je plné geometrických tvarov, je strohejšie a prísnejšie, ale pravdou je, že sa od vintage nedá len tak ľahko odlíšiť. Vintage je viac dievčenský, viac zasnený.

Prejdite sa po starožitnostiach, antikvariátoch, alebo po špecializovaných predajniach vidieckeho nábytku a bytových doplnkov, ako napríklad BDM Style v Pezinku. Prezrite si doplnky, možno sa vám niečo bude hodiť, alebo tam niečo nakopne vašu inšpiráciu.

Ak sa rozhodnete pre tento svadobný štýl číslo jeden roku 2012, myslite nielen na svadobné šaty, na svadobný účes a svadobnú kyticu, ale aj na lokalitu, miesto, kde bude svadobná hostina, výzdobu a staré predmety a sviečky a prírodné materiály, ktoré na výzdobu použijete.

Zmena miesta

Sobáš nemusí byť len v kostole, alebo na inom „úradnom“ mieste. Choďte von, do prírody. Ak túžite po sobáši v kostole, usporiadajte vonku svadobnú hostinu. Chápem, počasie nenaplánujete, ale môžete mať vonku aspoň časť hostiny – využite terasy a záhrady. Mnohé reštaurácie a hotely majú k dispozícii vlastný park alebo záhradu. Ak použijete vlastné dekorácie, lampášiky, svietniky a už spomínané prírodné materiály, atmosféra a úspech je zaručený. Vaša svadba vynikne.

Urob si sama

Urobiť si niečo sama, to nie je len o potrebe ušetriť nejaké peniaze. Oveľa viac je to o vnútornej potrebe sebarealizácie a o túžbe byť originálna, aby vaša svadba bola v niečom zvláštna a iná.

Ak máte chuť, čas a tak trochu aj talent, alebo ste aspoň trošku zručná (všetky sme!), tak si môžete vytvoriť sama na svadbu úplne, ale úplne že všetko. Nielen pozvánky, menovky na stôl, zasadací poriadok, darčeky pre hostí, dekoráciu na stoly, ale aj ozdoby do vlasov. Všetko. Samozrejme, že nemusíte, ale ako píšem v článku 10 tipov ako ušetriť na svadobnom rozpočte k originálnym pozvánkam vám stačí PC, tlačiareň a šikovné ruky.

Večný trend

Každá nevesta túži byť nielen „momentálne trendy“, ale zvažuje aj túžbu byť večne peknou nevestou bez ohľadu na rok svadby. ALE. Rovnako ako vysoké ramenné vypchávky, ktoré mala princezná Diana, prichádzajú a odchádzajú, tak to bude aj s tohtoročnými svadobnými trendami. Oveľa dôležitejšie však je, pripraviť a naplánovať takú svadbu, po akej túžite, akú milujete, nie takú, akú vám diktujú tohtoročné trendy. Nemusíte byť nevesta v štýle vintage, len preto, že je to IN, robte to, čo vy a váš nastávajúci máte radi, v čom sa cítite pohodlne a môže sa stať, že budúci rok budete inšpiráciou pre vaše priateľky vy!

Fotografie sú zo sociálnej siete Pinterest.

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top